Ont men behövligt... !

Igår var jag och min papps och vaccinerade oss mot fästingar på vårdcentralen hos världens bästa distriktsköterka till lika min granne faktiskt Britt Marie "Brittan" (vi vaccinerade oss mot fästingar och inte mot fästningar som jag råkade skriva till en kompis i ett sms senare under dagen :- ) Jag är en sådan person som när jag skall på ett jobbigt möte på tex: sjukhus/vårdcentraler ecc. så blir jag "apa nervös" innan, jag är inte dirket spruträdd men...... under hela gårdagen mådde jag konstigt och var yrskallig, jag pratade med "Brittan" om det och då gjorde hon klart för mig att det var ..... helt NORMALT att känna sådant, alla människor känner/reagerar olika vid sjukhusbesök. Nu är det gjort och jag är vaccad och nu dröjer det ända till 2016 tills nästa stick.... såå skönt!!! Idag känner jag fortfarande ajajaj, armen är öm, men går snart över hoppas jag!! Mitt tips till ALLA: Gå och vaccinera er mot fästing det kanske gör lite ont men jag lovar att ONT gör det även och ha TBE symtomen (jag har inte haft de själv men jag har hört om dem) Må så gott och glöm inte att vaccinera er // B    

En TBE spruta (= en fästing spruta !!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0